top of page
  • Beata Sekuła

JĘZYK ANGIELSKI: Smartphones – opinie z przeciąganiem liny

Zaktualizowano: 4 wrz 2022

  1. przedmiot: Język angielski

  2. klasa/poziom językowy: B1

  3. przewidywany czas: 30 min

  4. składowa kompetencji: orientacja na przyszłość (ocena szans i zagrożeń); wizualizacja problemu; umiejętność uczenia się (analizowanie)

  5. cele zadania:

Uczniowie:

· będą ćwiczyć wyrażanie opinii na temat technologii

· przyswoją rutynę myślenia krytycznego Tug for Truth

· użyją metody brainstormingu


6. przebieg zadania

a) Uczniowie zostają podzieleni na dwie grupy i będą zbierać argumenty za lub przeciw stwierdzeniu: Smartphones make us smart – gr. 1 wypisuje argumenty za, gr. 2 argumenty przeciw (zał.1)

b) Po burzy mózgów i zebraniu pomysłów uczniowie stają do przeciągania liny. Można użyć prawdziwej liny/sznurka lub diagramu z skalą i wyciętej liny (zał.2). Grupy na zmianę podają argumenty i przeciągają linę w stronę lewą – truth lub prawą false.

c) Uczniowie zastanawiają się nad omawianym stwierdzeniem Smartphones make us smart i tworzą pytanie zaczynające się od What if, np. What if we stopped using smartphones; What if smartphones were less affordable. Uczniowie zastanawiają się nad możliwymi konsekwencjami.


7. pomoce dydaktyczne:

  • kserówki; lina, nożyczki




Grafiki: B. Sekuła


Smartphones_scenariusz
.docx
Download DOCX • 18KB


Smartphones_materiały dla ucznia
.pdf
Download PDF • 11.75MB

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page