top of page
  • Ewelina Iwan

JĘZYK ANGIELSKI: Matura podstawowa - pisanie

Zaktualizowano: 23 sie 2022

Matura podstawowa - wypowiedź pisemna #writing #matura_podstawowa


klasa/poziom językowy: B1+/B2

  1. przewidywany czas: 45 min

  2. składowa kompetencji: #umiejętność uczenia się #wytrwałość

  3. cele zadania

Osoby uczniowskie:

  • ćwiczą umiejętność pisania/przekazywania konkretnych informacji

  • rozwijają kompetencje współpracy w grupie, negocjacji, planowania pracy

  • rozwijają umiejętności uczenia się, ewaluacji pracy, wytrwałości

  1. przebieg zadania

  • Uczniowie pracują podzieleni na 4 grupy. Każda z grup dostaje dużą kartkę papieru i jeden z tematów maturalnych załączonych poniżej.

  • Uczniowie zapisują temat w środku kartki, zgodnie ze schematem oraz przepisują nagłówki poszczególnych elementów tematu zgodnie z udostępnionym wzorem.

  • Każda z grup wybiera dowolny element tematu i uzupełnia odpowiednie pole, realizując polecenie

  • Grupy wymieniają się kartkami i ponownie, już w nowym temacie, wybierają któryś z elementów, uzupełniając odpowiednie pole na kartce

  • Wymiana kartek trwa aż każda z grup dopisze jeden z wybranych elementów tematu na każdej z kartek

  • Po uzupełnieniu wszystkich czterech elementów kartka wraca do grupy pierwotnej i uczniowie odczytują całość klasie. Nauczyciel_ka wraz z klasą zwracają uwagę, czy uczniowie odnieśli się i odpowiednio rozwinęli poszczególne elementy tematu.


7) pomoce dydaktyczne (materiały):

1. wzór do uzupełniania

2. tematy maturalnych wypowiedzi pisemnych na poziom podstawowy:


1) Właśnie wróciłeś z kursu językowego z Irlandii. Napisz list do rodziny, u której mieszkałeś, w którym:

  • podziękujesz za pobyt i napiszesz, co Ci się najbardziej podobało

  • opiszesz, który ze wspólnych wieczorów zapamiętasz na długo i dlaczego

  • napiszesz, jakie są Twoje plany na kontynuację nauki

  • zaprosisz i zachęcisz ich do przyjazdu do Polski


2) Jesteś z rodziną na wakacjach w górach. W swoim wpisie na blogu, który prowadzisz dla swoich przyjaciół:

  • napiszesz, gdzie jesteście i opiszesz miejsce zakwaterowania

  • przedstawisz, jak spędzacie dni

  • opiszesz, jaka przygoda spotkała Was wczoraj

  • wyrazisz nadzieję, że po powrocie spotkacie się i wymienicie się wakacyjnymi opowieściami


3) Właśnie przeczytałeś artykuł opisujący akcję promującą ochronę środowiska w Waszej szkole. W swoim wpisie na forum:

  • opiszesz, na czym polegała akcja

  • wyrazisz swoja opinię wraz z uzasadnieniem, czy takie akcje mają sens

  • zaproponujesz kolejną inicjatywę

  • zachęcisz pozostałe szkoły do włączenia się do Twojego pomysłu


4) Twoja szkoła wkrótce będzie gościć młodzież z wymiany międzynarodowej. Napisz list do jednego z przyjeżdżających uczniów, którego będziesz przez tydzień gościć u siebie:

  • wyrazisz radość ze spotkania i napisz jak się spotkacie

  • opiszesz, jak szkoła przygotowała się na przyjęcie uczniów z zagranicy

  • zaproponujesz, jak razem możecie spędzić czas popołudniami

  • zapytasz o zwyczaje żywieniowe swojego gościa




grafika: E.Iwan


polecenia
.pdf
Download PDF • 38KB

scenariusz lekcji + materiały
.pdf
Download PDF • 118KB

108 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page